sunnuntai 24. toukokuuta 2015

Korpikylä spring tour

Oltiin Veruten kanssa Perjantaina kisaamassa Korpikylässä. Tarkoituksena hypätä luokat 100 cm arvostelulla 367.1 ja 110  cm A.2.0 arvostelulla. Lähdettiin tallilta ajoissa ajamaan klo 7.30, luokkani alkoi 9.25 ja lähtönumeroni oli vasta 68, mutta radankävelyn takia piti mennä ajoissa. Matkaan meni reilu tunti ja se sujui hyvin.



Kun saavuimme kisapaikalle menin suoraan radankävelyyn. Rata oli ihan kivan oloinen. Minulla oli paljon aikaa ennen kuin minun piti mennä verryttelemään, niin tein mielikuvaharjoituksia, jotka eivät oikein minua auttaneet. Aloin vaan turhaan jännittämään mahdollisia ongelmakohtia, vaikka mielikuvaharjoitukset pitäisi olla positiivisia.

Menin verkkaamaan n. 17 ratsukkoa ennen minua. Ns. pääverkkaalue oli maneesissa, mutta ulkona kisakentän vieressä oli pieni alue, jossa oli yksi pysty. Aloin hyppäämään semmonen 9 ratsukkoa ennen minua. Ehdin hyvin, mutta tasasen verkassa Verppi oli hieman tahmea, esteillä taas oikein kiva.

Radalla alku sujui hyvin ja Verute oli oikein innoissaan. Kolmoselle tuli jättihyppy ja sen jälkeen oli pitkä matka neloselle. Neloselle aloin pidättämään liikaa ja Verutehan ei siitä pitänyt ja kielsi. Luulen, että se otti kolmosen isosta hypystä vähän nokkiinsa. Sitten tuli n. 21 metrin linja ja se oli normaali hevosille, meille hieman reippaampi. Verute otti linjan jälkimmäisen puomin alas, kun pääsi hieman pitkäksi. Se oli vähän turha, mutta puomi ei minua haitannut. Loppu tulokseksi tuli 8 vp.

Lähdin 110 cm:ssä ensimmäisenä, joten minulla ei hirveesti ollut aikaa. Annoin ponin äidille ja menin kävelemään radan. Radalla oli vesimatto, joka vähän pelotti minua, vaikkei Verute ole ikinä noteerannut vesimattoa. Rata vaikutti ihan kivalta. Mietin siinä kävellessä mitä minun täytyy tehdä radalla tietyissä kohdissa. Esim 3-4 linja oli poispäin verkasta niin siinä ei saa jäädä hirveästi himmailemaan vaan ratsastaa kaarre ja linja tehokkaasti.


Vaikka olin ensimmäinen lähtijä enkä verrytellyt ponia ennen radankävelyä, verkkaan jäi ihan kivasti aikaa, semmoinen seitsemän minuuttia. Otin ihan pari hyppyä vain, koska Verute tuntui superhyvältä! se ehkä kuumui vähän esteillä, mutta se on meille vaan positiivista. Menimme hyppäämään yhden hypyn vielä ulkona.

Radalla heti ensimmäinen virhe tuli jo ensimmäisellä esteellä, kun en suoristanut Verutea hyvin ja tuli vino hyppy. Meni kuitenkin puhtaasti. Kolmoseste oli verkasta poispäin ja siihen tuli TAAS iso hyppy. Ei kuitenkaan niin paha, mutta minulta valui ohjat kädestä ihan vähän, mutta se oli tarpeeksi siihen, että en saanut sitä tasapainotettua. Neloselle siitä syystä kielto. Verute teki kiellon syystä siinä esteen edessä ihan ihme hyppyjä ja olin ihan ihmeissäni. :D Tulin toisen kerran ja meni kuin unelma. Yksi hirveä lähestymisvirhe tuli, mutta Verppi pelasti siinä. Loppurata sujui paljon paremmin ja tulokseksi jäi 4 vp.

Seuraavaksi matkaamme Ypäjälle Finnderbyyn. :)

Vähän tyhmä postaus, kun en kuvia löytänyt ja videoiden lataaminen on tällä koneella on erittäin hidasta :D
.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti